tintomaras.blogg.se

Prussiluskan

Busy day!

Kategori: Allmänt

Jisses vad jag fått mkt gjort idag! Fick ju gottgöra gårdagen! ;) 

Först red vi ut med maremma och windruva, låååång galopp, wini har aldrig galopperat så långt med ryttare nån gång, men skötte sig exemplariskt! Kan inte fatta varför hon höll på som en idiot när min kompis red henne förra helgen? Inte en tillstymmelse till djävulskap sen dess.. Det är jag ju jävligt glad över förstås ;) 

Sen skulle jag trimma Olle och Jenny tosca, men tosca var lite svullen i ena frambenet så hon skrittade bara henne lite för att se om de gick ner, de gjorde de som väl var! Har väll fått en liten smäll.. Oliver var iaf som en dröm! Känns som det ljusnar lite. Men fortfarande styv i vänster varv och vill gärna hänga i innertygeln. Helst gå utptställd.. Men får jag bara igenom honom och håller ett ganska kraftigt tygeltag tills han släpper går det bra, och direkt han mjuknar så mjuknar jag! 

Det blev alltså ingen hoppning .. Vi banga ur! 🙈 hahaha

Sen städa jag hela huset, damma och tvätta golv, byta sängkläder och skura dass. Så nu trivs jag! 

SEn bokförde jag och fixade lite middagar inför veckan, åkte och hämtade Hö till kaninen och handlade :) 
Så nu tänker jag med gott samvete sitta i soffan tills det är sängdax ;) 



Kommentera inlägget här: